Αρχαία Κόρινθος - Μυκήνες - Ναύπλιο - Επίδαυρος – Δελφοί - Καλαμπάκα - Μετέωρα - Θερμοπύλες (4 ημέρες)

Η αρχαία Κόρινθος ήταν από τις μεγαλύτερες και σπουδαιότερες πόλεις της Ελλάδας. Πρωτοκατοικήθηκε στη Νεολιθική Εποχή, χωρίς να έχει διευκρινιστεί η προέλευση των κατοίκων της. Η αρχαία πόλη της Κορίνθου ήταν χτισμένη στην πεδιάδα κάτω από το οχυρό φρούριο του Ακροκόρινθου. Η θέση της ήταν σημαντική από στρατηγική και οικονομική άποψη. Βρισκόταν στη μέση ανάμεσα στους κόλπους του Σαρωνικού και του Κορινθιακού και στη στενή λωρίδα γης που ενώνει την Κεντρική Ελλάδα με την Πελοπόννησο. Η μεγάλη  ακμή της αρχίζει από τον 8ο π.Χ. αιώνα και συνεχίζεται μέχρι την καταστροφή της από τον Ρωμαίο στρατηγό Μόμμιο το 146 π.Χ. Δείγμα της αποτελεί ο δωρικός ναός του Απόλλωνα που κατασκευάσθηκε το 550 π.Χ. Η πόλη επανοικίζεται το 44 π.Χ., αναπτύσσεται και πάλι και το 51-52 μ.Χ. δέχεται την επίσκεψη του Απόστολου Παύλου. Το κέντρο της οργανώνεται νότια του ναού του Απόλλωνα και περιλαμβάνει καταστήματα, μικρούς ναούς, κρήνες, λουτρό και άλλα δημόσια κτήρια.










ΜΥΚΗΝΕΣ
Οι «Πολύχρυσες Μυκήνες», το βασίλειο του μυθικού Αγαμέμνονα, που πρώτος ύμνησε ο Όμηρος στα έπη του, είναι το σημαντικότερο και πλουσιότερο ανακτορικό κέντρο της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στην Ελλάδα. Το όνομά τους έχει δοθεί σε έναν από τους λαμπρότερους πολιτισμούς της ελληνικής προϊστορίας, Το μυκηναϊκό, και οι μύθοι που συνδέονται με την ιστορία τους διαπέρασαν τους αιώνες με τα ομηρικά έπη και τις μεγάλες τραγωδίες της κλασικής εποχής, ενώ ενέπνευσαν και συνεχίζουν να εμπνέουν παγκοσμίως την πνευματική δημιουργία και την τέχνη. Ιδρυτής των Μυκηνών ήταν ο Περσέας γιος του Δία και της Δανάης, της κόρης του Ακρισίου, του βασιλιά του Άργους. Ο Παυσανίας αναφέρει ότι ο Περσέας ονόμασε τη νέα πόλη Μυκήνες είτε επειδή εκεί έπεσε ο μύκης του ξίφους του είτε επειδή εκεί αποκαλύφθηκε μία πηγή με άφθονο νερό, η Περσεία πηγή, κάτω από τη ρίζα ενός «μύκητος», δηλαδή ενός μανιταριού. Οι απόγονοι του Περσία στις Μυκήνες για τρεις γενιές, με τελευταίο τον Ευρυσθέα, που σκοτώθηκε χωρίς να αφήσει απογόνους.
ΝΑΥΠΛΙΟ προσβάσιμη περιοχή για άτομα με Αναπηρία
Η πρωτεύουσα του νομού, το Ναύπλιο, χτίστηκε σύμφωνα με τη μυθολογία από το Ναύπλιο, γιο του Ποσειδώνα και της Δαναϊδας Αμυμώνης. Κατά τη διάρκεια τής βενετικής κατοχής το Ναύπλιο έγινε ή ωραιότερη πόλη των βεν ετικών κτήσεων στην Ελλάδα και μετονομάστηκε σε «Νάπολι ντί Ρομάνια». («Νεάπολη τής Ελλάδας»).
ΜΠΟΥΡΤΖΙ
Μικρό ξερονήσι - φρούριο στην είσοδο του λιμανιού μόλις 450 μέτρα από το μόλο του Ναυπλίου, ενωνόταν με την Ακροναυπλία με μια αλυσίδα που, επί Βενετών, έκλεινε την είσοδο του λιμανιού στα ανεπιθύμητα πλοία.
ΠΑΛΑΜΗΔΙ
Το ξακουστό κάστρο στεφανώνει την πόλη του Ναυπλίου με την έντονα μεσαιωνική ατμόσφαιρα. Ο απόκρημνος λόφος, που έδωσε το όνομά του στο κάστρο, οχυρώθηκε από τους Βενετούς.
ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ μια προσβάσιμη πόλη για άτομα με αναπηρία
Στην ενδοχώρα της Επιδαύρου, σε μία περιοχή με ήπιο κλίμα και άφθονα πηγαία ιαματικά νερά, βρισκόταν το Ασκληπιείο, η έδρα του θεού ιατρού της αρχαιότητας και το σημαντικότερο θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Ήταν το κύριο ιερό της μικρής παραθαλάσσιας πόλης της Επιδαύρου, αλλά η φήμη του και η αναγνώριση της σημασίας του γρήγορα ξεπέρασαν τα όρια της Αργολίδας και θεωρήθηκε από όλους τους Έλληνες ο τόπος όπου γεννήθηκε η ιατρική. Περισσότερα από διακόσια ιαματικά κέντρα σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο θεωρούνταν ιδρύματά του. Τα μνημεία του αποτελούν σήμερα όχι μόνο παγκοσμίου φήμης αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, αλλά και εξαιρετική μαρτυρία για την άσκηση της ιατρικής στην αρχαιότητα. Σε αυτά αποτυπώθηκε η εξέλιξη της ιατρικής από τη φάση κατά την οποία η ίαση εξαρτιόταν αποκλειστικά από το θεό έως τη μετατροπή της σε επιστήμη, με τη συστηματική καταγραφή περιστατικών και τη σταδιακή συγκέντρωση γνώσης και πείρας.



Δελφοί – Καλαμπάκα – Μετέωρα (2 ημέρες)

ΔΕΛΦΟΙ
Στους πρόποδες του Παρνασσού, βρίσκεται το πανελλήνιο ιερό των Δελφών και το πιο ξακουστό μαντείο της αρχαίας Ελλάδας. Οι Δελφοί ήταν ο ομφαλός της γης, και για πολλούς αιώνες αποτελούσαν το πνευματικό και θρησκευτικό κέντρο και το σύμβολο της ενότητας του αρχαίου ελληνισμού. Σύμφωνα με την παράδοση, εδώ αρχικά υπήρχε ιερό αφιερωμένο στη γυναικεία θεότητα της Γης, και φύλακάς του ήταν ο φοβερός δράκοντας Πύθων. Ο Απόλλωνας σκότωσε τον Πύθωνα και το δικό του ιερό ιδρύθηκε από Κρήτες που έφθασαν στην Κίρρα, το επίνειο των Δελφών, με τη συνοδεία του θεού, μεταμορφωμένου σε δελφίνι. Ο μύθος αυτός σχετικά με την κυριαρχία του Απόλλωνα επιβίωσε σε εορταστικές αναπαραστάσεις που γίνονταν στους Δελφούς, τα Σεπτήρια, τα Δελφίνια, τα Θαργήλεια, τα Θεοφάνεια, και, βέβαια, τα περίφημα Πύθια, που τελούνταν για να θυμίζουν τη νίκη του θεού εναντίον του Πύθωνα και περιελάμβαναν μουσικούς διαγωνισμούς και γυμνικούς αγώνες.







ΜΕΤΕΩΡΑ –ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Τα Μετέωρα αποτελούν, μετά το Άγιο ΄Ορος, το μεγαλύτερο και με συνεχή παρουσία από την εποχή της εγκατάστασης των πρώτων ασκητών μέχρι σήμερα μοναστικό σύνολο στον ελλαδικό χώρο. Από τις ιστορικές μαρτυρίες συμπεραίνουμε ότι οι μονές των Μετεώρων ήταν στο σύνολό τους τριάντα. Από τις τριάντα αυτές μονές οι έξι λειτουργούν έως σήμερα Τα περισσότερα από αυτά είχαν ιδρυθεί στον 14ο αι. Η ονομασία Μετέωρα είναι νεότερη και δεν αναφέρεται από τους αρχαίους συγγραφείς. Το όνομά τους το οφείλουν στον Άγιο Αθανάσιο τον Μετεωρίτη, κτήτορα της μονής της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (Μεγάλο Μετέωρο),Στα μέσα του 14ου αι. ο μοναχός Νείλος συγκέντρωσε τους μοναχούς που ζούσαν απομονωμένοι σε σπηλιές των βράχων, γύρω από την σκήτη της Δούπιανης οργανώνοντας έτσι τον μοναχισμό στα Μετέωρα.








ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ - Το Μνημείο του Λεωνίδα
Οι Θερμοπύλες υπήρξαν θέατρο πολλών ιστορικών γεγονότων. Το 480 π.Χ. έγινε η συνταρακτική μάχη μεταξύ Ελλήνων και Περσών. Στη μάχη εκείνη πολέμησε ο Λεωνίδας με 300 Σπαρτιάτες, 50 Μυκηναίους και 70 Θεσπιείς. Το 279 π.Χ. εξάλλου στον ίδιο χώρο 24.000 Έλληνες αντιστάθηκαν γενναία εναντίον 170.000 Γαλατών που είχαν αρχηγό τους το Βρένο. Οι Γαλάτες πέρασαν τα Στενά μονάχα έπειτα από προδοσία όπως και το 480 π.Χ. οι Πέρσες, με προδότη τον Εφιάλτη, βρέθηκαν από ένα μονοπάτι του Καλλιδρόμου στα νώτα των υπερασπιστών. Το 191 π.Χ. ο Αντίοχος Γ της Συρίας αμύνθηκε στην ίδια περιοχή εναντίον 40.000 Ρωμαίων που είχαν αρχηγό τους τον Κάτωνα. Νικήθηκε όμως και μόλις σώθηκε με λίγους άντρες. Τέλος, το 1941 Έλληνες και Αυστραλοί προτάξανε στην ίδια περιοχή ηρωική άμυνα εναντίον των Γερμανών.
Comments